Acasă, volumul III
AUTOR: Luminița Aldea
ANUL APARIȚIEI: 2024
ISBN: 978-606-49-1114-8
NR. PAGINI: 372
FORMAT: 14.5x20.5
(35,00 lei buc.)
AUTOR: Thanas Medi
ANUL APARIŢIEI: 2022
ISBN: 978-606-49-0642-7
NR. PAGINI: 292
FORMAT: 13X20
TRADUCERE DIN LIMBA ALBANEZĂ: Oana Glasu
„Romanul lui Thanas Medi, Markela, al doilea care vede lumina tiparului și lumina ochilor cititorilor români, tradus tot de neobosita Oana Glasu, ambasador neoficial al literaturii albaneze în România, este o profundă, dramatică parabolă a pervertirii ființei umane sub dictaturi, în cazul dat, sub comunism. Markela, personajul obsedant de frumos al romanului, una dintre cele mai frumoase femei (de)scrise – citiți să vă convingeți – urcă pe podium alături de personaje similare din literatura lumii, de la Anna Karenina, la icoana feminină zugrăvită de Hermann Hesse, în finalul volumului Narcis și Gură-de-Aur, este condamnată, conform doctrinei marxist-leniniste, care a instituit în lume rasismul social, să-și continue viața într-un sat colectivizat din Albania comunistă, în care populația decimată, îndoctrinată, primise și asumase ideologia comunistă ca pe un păgân botez și orice abatere, reală sau imaginară, era pedepsită cu moartea, ca o blasfemie.
Suntem într-un loc imaginat și de Orwell, și de alți scriitori vigilenți ai istoriei. Thanas Medi, cu extraordinarul său talent de povestitor, reușește o psihanaliză a criminalei ideologii comuniste, care s-ar dori mai degrabă o autopsie, deși tarele imprimate violent în genom, decenii la rând, durează, dăinuie, bântuie și azi. Cititorul atent se va îngrozi de „firescul” renegării unui membru al unei familii „comuniste”, ridicat ulterior de securistul satului, pentru „marea crimă” de a se fi îndrăgostit de o fată, Markela – cea mai frumoasă fată – „dușmancă” a poporului. Omul „nou”, cea mai râvnită creatură a regimurilor criminale, experiment luciferic perfecționat de comuniști, apare în romanul lui Thanas Medi ca un monstru cu față umană, cu conștiința scindată, îmbolnăvit de frica indusă meșteșugit de regim, pe care o transferă amplificat semenilor săi, instituind teroarea permanentă. Până într-o zi, în care frumusețea copleșitoare a condamnatei Markela trezește în ființele duplicitare dragostea, sentiment îngropat de regim, odată cu viața normală...", Valentin Ajder
AUTOR: Luminița Aldea
ANUL APARIȚIEI: 2024
ISBN: 978-606-49-1114-8
NR. PAGINI: 372
FORMAT: 14.5x20.5
AUTOR: Florin Ardelean
ANUL APARIŢIEI: 2022
ISBN: 978-606-49-0672-4
NR. PAGINI: 292
FORMAT: 13X20
AUTOR: Mihaela Pascu-Oglindă |
ANUL APARIŢIEI: 2017 |
ISBN: 978-606-711-594-9 |
NR. PAGINI: 108 |
FORMAT: 13x20 |
AUTOR: A. T. Branca
ANUL APARIȚIEI: 2020
ISBN: 978-606-49-0247-4
NR. PAGINI: 326
FORMAT: 13x20
AUTOR: Matei Agachi
ANUL APARIȚIEI: 2024
ISBN: 978-606-49-1110-0
NR. PAGINI: 112
FORMAT: 13x20
Prefață de Vianu Mureșan
AUTOR: Florin Anghel Vedeanu
ISBN: 978-606-49-0205-4
ANUL APARIŢIEI: 2019
NR. PAGINI: 346
FORMAT: 14,5x20,5
AUTOR: Ciprian Apetrei
ANUL APARIȚIEI: 2022
ISBN: 978-606-49-0835-3
NR. PAGINI: 136
FORMAT: 13x20
PREFAȚĂ: Christian Crăciun
Ediția a II-a adăugită cu 15 poeme de Ancelin Roseti
AUTOR: Ciprian Vălcan |
ANUL APARIŢIEI: 2019 |
ISBN: 978-606-49-0139-2 |
NR. PAGINI: 138 |
FORMAT: 13x20 |
AUTOR: Petru URSACHE
ISBN: 978-973-757-112-0
ANUL APARIŢIEI: 2008
NR. PAGINI: 302
FORMAT: 14,5x20,5
Ediția a III-a, revăzută de dezvoltată
AUTORI: Karel Čapek
ANUL APARIȚIEI: 2024
ISBN: 978-606-49-1269-5
NR. PAGINI: 354
FORMAT: 14,5 x 20,5
Traducere din limba cehă de Anca Irina Ionescu
AUTOR: Stela Iorga |
ANUL APARIŢIEI: 2019 |
ISBN: 978-606-49-0101-0 |
NR. PAGINI: 108 |
FORMAT: 13x20 |
AUTOR: Andreea NANU COLECŢIA: PROZĂ ANUL APARIŢIEI: 2014 NR. PAGINI: 398 FORMAT: 15X21,5 cm |
AUTOR: Andrei Vernescu
ANUL APARIȚIEI: 2024
ISBN: 978-606-49-1292-3
NR. PAGINI: 200
FORMAT: 13x20
AUTOR: Mihaela Chiribău Albu COLECŢIA: UNIVERSITAS |
ANUL APARIŢIEI: 2016 |
ISBN: 978-606-711-401-0 |
NR. PAGINI: 562 |
FORMAT: 14,5x20,5 |
, |
AUTOR: Thanas Medi
ANUL APARIȚIEI: 2023
ISBN: 978-606-49-0911-4
NR. PAGINI: 280
FORMAT: 13x20
Traducere din limba albaneză de Oana Glasu
AUTOR: Marian Drumur
ISBN: 978-606-49-0554-3
ANUL APARIŢIEI: 2021
NR. PAGINI: 252
FORMAT: 13x20
AUTOR: Niculina Constantinescu
ISBN: 978-606-49-0443-0
ANUL APARIŢIEI: 2021
NR. PAGINI: 146
FORMAT: 13x20
AUTOR: I. Negoițescu
ISBN: 978-606-49-0045-6
ANUL APARIŢIEI: 2021
NR. PAGINI: 270
FORMAT: 13x20
Ediție îngrijită de Dan Damaschin și Ioan Milea
AUTOR: Ion JIANU COLECŢIA: ESEU, CRITICĂ LITERARĂ ANUL APARIŢIEI: 2014 NR. PAGINI: 242 FORMAT: 14,5x20,5 |
AUTOR: Iolanda Miculescu
ANUL APARIȚIEI: 2024
NR. PAGINI: 156
ISBN: 978-606-49-1170-4
FORMAT: 13x20
AUTOR: Dan D. Farcaș
ANUL APARIȚIEI: 2023
ISBN: 978-606-49-0995-4
FORMAT: 14.5x20.5
NR. PAGINI: 158
Cuvânt-înainte de Gheorghe Păun
AUTOR: Thanas Medi
ANUL APARIȚIEI: 2023
ISBN: 978-606-49-0911-4
NR. PAGINI: 280
FORMAT: 13x20
Traducere din limba albaneză de Oana Glasu
AUTOR: Vianu Mureșan
ANUL APARIȚIEI: 2023
ISBN: 978-606-49-0978-7
NR. PAGINI: 514
FORMAT: 14.5x20.5
Prefață de Christian Crăciun
AUTOR: Thanas Medi |
ANUL APARIŢIEI: 2020 |
ISBN: 978-606-49-0302-0 |
NR. PAGINI: 336 |
FORMAT: 13x20 |
Traducere din limba albaneza si note de Oana Glasu
AUTOR: Steliana Duliu-Bajdechi
ANUL APARIȚIEI: 2018
ISBN: 978-606-711-939-8
NR. PAGINI: 238
FORMAT: 14,5x20,5
AUTOR: Maria Sinaci
ANUL APARIŢIEI: 2021
ISBN: 978-606-49-0482-9
NR. PAGINI: 282
FORMAT: 13x20
AUTOR: Marian Oancea
ISBN: 978-606-49-0468-3
ANUL APARIŢIEI: 2021
NR. PAGINI: 280
FORMAT: 14,5x20,5
AUTOR: Eduard Dorneanu
ANUL APARIŢIEI: 2022
ISBN: 978-606-49-0676-2
NR. PAGINI: 96
FORMAT: 13X20
PREFAȚĂ: Carmen Ardelean
PICTURĂ COPERTĂ: Irinel Daniela Iacob
S-ar putea să-ți placă și
31-03-2022
Markela - frumusețe și putere
Am un viciu. Am anumite înclinații filozofice și tot timpul am tentația să mă duc către concept sau să ridic o anumită chestiune din carte către o idee, o structură, s-o înalț undeva. Markela - o carte despre frumusețe, un excelent discurs despre frumusețe. O femeie excepțional de frumoasă, cea mai frumoasă ne spune autorul. Frumusețea întrupată. Se pare că într-o anumită măsură istoria este feminină de la Eva. Ea fiind ispitită, a rămas să ispitească o istorie întreagă. Femeia e ispită prin excelență, dar frumusețea femeii ispitește de fapt. În greaca veche există niște cuvinte care sprijină efectele de frumusețe: pasiune, care e o stare generală și care are drept efect patosul – emoția, suferința, cutremurarea. Frumusețea nu este inertă pe pământ, în cer da, nu se mișcă, dar pe pământ produce efecte. Care sunt acestea? Pasiunea și corelativul ei, acțiunea. Acestea două produc în lumea dimprejurul frumuseții, al Markelei în acest caz, efecte nebănuite. Pentru că frumusețea este de natură dionisiacă, dar și de natură orfeică. Nu lasă lumea în conceptul vechi, ci o ridică, o transformă, o pune într-o stare de patos, de orgie sentimentală. Iubirea, frumusețea modifică lumea din jurul nostru. De aceea se spunea începând cu Dostoievski, că frumusețea va mântui lumea, dar el vorbea, desigur, despre frumusețea creștină. Aici însă este vorba despre frumusețe ca atare, privind-o grecește ca pe o statuie perfectă din antichitate. Ce face Thanas Medi cu femeia aceasta? O plasează într-o ecuație negativă, dificilă și o aduce într-o istorie demonică, a comunismului albanez. Frumusețea este dusă în istorie și i se vede comportamentul, ce se întâmplă în jurul ei. Se îndrăgostesc niște bărbați de ea și încep să sufere, dar nu numai. Tot locul se modifică: „Nevenirea ei deschidea răni în inimă, vărsa otravă în suflet. Fără ea, acele clipe de distracție ar fi fost inutile, nimic n-ar fi avut sens. Totul ar fi fost lipsit de vitalitate și de valoare. Rovina ar fi fost mai uitată ca niciodată în acel colț pierdut de țară, în acel platou nesfârșit. Gardurile – mai încărcate de praf, străzile – mai degradate, iazurile – mai mizerabile, acoperișurile – mai amorțite, oamenii – mai obosiți, noaptea – mai mohorâtă, iar stelele îndepărtate – mai triste, sloganurile în piatră – mai străine, iar citatele de pe pereți – mai lipsite de sens. Încă de la început, serata însăși, ar fi fost apatică, chiar lipsită de frumusețe.”
Iată cât de orfeică, ce forță transformatoare, ce topos nou creează frumusețea, dragostea în cartea aceasta. Frumusețea dă putere unui loc, îl scoate din uitare, din afazia permanentă și îl duce spre un alt nivel, care înseamnă suferință. Aici intervine regimul comunist și atunci se confruntă cele două puteri: puterea dragostei și puterea politică. O lume înstrăinată total, o carte în care nu există cuvântul Dumnezeu, o lume întunecată. Și din perspectiva aceasta este o carte interesantă. În lumea aceasta, frumusețea și dragostea încearcă să trăiască. Totul se sfârșește tragic, aproape că frumusețea nu poate supraviețui într-un regim demonic. Cartea incită la o meditație în care ne regăsim cu viețile noastre, întrucât am trecut și noi pe acolo. Foarte bine, cartea s-ar fi putut numi „Frumusețe și putere”, „Dragoste și putere” . Este foarte interesant exercițiul acesta de plasare în istorie a unei valori superioare, absolute, care este frumusețea. Și tribulațiile, și avatarurile acestei valori. – Cornel NICULAE, eseist