(45,00 lei buc.)

AUTOR: Ioan Ștefan

ANUL APARIȚIEI: 2024

NR. PAGINI: 398

ISBN: 978-606-49-1175-9

FORMAT: 14.5x20.5

Într‑o scriitură complexă, spectaculoasă stilistic și compozițional, lexicalizată abundent și, deopotrivă, litotică, romanul lui Ioan Ștefan conturează personalitatea unui personaj exponențial pentru întreaga sensibilitate a epocii, marcată de ample schimbări de paradigmă epistemologică, filozofică și morală. Într‑o lume a post‑adevăraului și, se pare, a post‑valorii, protagonistul principal al scrierii, în ciuda dorinței de împlinire fastă a destinului personal, ratează experiență după experiență și, ca un al doilea Meursault, asumă vidul sufletesc, alienarea, divorțul dintre el și decorul său, captivitatea într‑un univers instabil și incert, ce‑i refuză până și recuperarea simbolică a copilăriei. Cu un ultim efort, aplică severe reducții fenomenologice istoriei personale, în căutarea punctelor de sprijin, a certitudinilor, a stabilității ființei și valorilor, însă eșecul este total, proiecția de sine în spațiul prelingvistic și al cogito‑ului prereflectiv rămânând o simplă și palidă urmă a umanității pierdute. Roman existențialist, al autenticității autoscopice, al pulsiunilor vitaliste, primare, și al pulsațiilor unei conștiințe interogative, vinovate, Atom ocupă o poziție valorică distinctă în peisajul prozei românești actuale. - Șerban Alexandru

Ioan Ștefan
9786064911759

Evaluare

02-07-2024

10+

Recomand cu drag acest roman, în care cititorul nu descoperă ce a făcut un om, preotul Deversian, în timpul vieții lui, ci descoperă ce a făcut viața din el. Este o poveste frumoasă, în care subconștientul luptă pentru viața personajului principal, având drept scop să-l ducă până în punctul maxim posibil de împlinire sufletească menit lui.

Evaluare

25-06-2024

Recomand

Ce mi sa părut interesant atunci când am citit acest roman, este că spre deosebire de majoritatea cărților în care, încă de la început, în mod cu totul special, frumoasă domniță necăsătorită-personaj principal), întâlnește mult visatul prinț necăsătorit sau în care este răpit tocmai copilul celui mai decorat soldat (personaj principal), în romanul ATOM pare că personajele secundare au deplină libertate și că doar hazardul scoate, la un moment dat, din rândul lor, personajul principal, fără ca autorul să fie implicat în vreun fel. Recomand acest roman din tot sufletul.

Atom

AUTOR: Ioan Ștefan

ANUL APARIȚIEI: 2024