Grai și cânt - Studiu...
AUTOR: Ion PISO COLECŢIA: UNIVERSITAS - Muzicologie ANUL APARIŢIEI: 2016 NR. PAGINI: 152 FORMAT: 14,5x20,5 |
(39,00 lei BUC)
Orientări, direcții, curente ale muzicii românești din a doua jumătate a secolului XX.Prefață de Oleg Garaz
AUTOR: Irinel Anghel |
ANUL APARIŢIEI: 2018 |
ISBN: 978-606-711-854-4 |
NR. PAGINI: 302 |
FORMAT: 13x20 |
Eu nu voi stoarce niciodată lămâia. Îi mai las niște suc pentru a le oferi această plăcere și altora. Din punctul meu de vedere, această carte avea rolul de a deschide un drum nu de a-l închide. O vedeam ca pe un prim pas. O cărămidă pusă la temelia unei viitoare cercetări ample. De aici concizia ce a ajutat probabil ca această lucrare să devină material didactic. (Irinel Anghel)
Carte-ghid, carte-dicționar, carte-(mini)enciclopedie, carte-model analitic, în care ambele abordări – cea istorică și cea sistematică – relaționează într-un mod fertil, aspirând în fluviul narativ al textului și punând într-o relație organică, fapte, nume și titluri foarte diferite, asigurând o comunicare biunivocă între idei și concepte distanțate temporal, însă orientate univoc într-o direcție evolutivă comună. Textul cărții beneficiază de un solid aparat argumentativ – citate, tabele, exemple muzicale –, operat de Irinel Anghel cu un admirabil control al necesarului suficient și scoțând în evidență în primul rând ofertanța ideatică și tematică și nu în ultimul rând dârzenia și indiscutabila originalitate a școlii componistice românești. (Oleg Garaz)
Creația muzicologică: eseuri și studii în revista Muzica a Uniunii Compozitorilor și Muzicologilor din România: De la sonor la grafic: spiritul geometric al creației lui Anton Webern, De la Caragiale la metamuzică: opera «Revuluția» de Adrian Iorgulescu, Considerații asupra conceptului de metamuzică, O posibilă teorie a creației arhetipale, Funcția anomaliei în creația muzicală, Estetica onirică, Arta experiențială, Abordări transfrontaliere, Ce este Postumanismul?
Premii: Premiul I la Concursul Național de Creație – ediția I, organizat de Radiodifuziunea română (1998), Premiul Uniunii Compozitorilor și Muzicologilor din România (1998, 1999, 2002, 2004, 2014, 2017), Premiul „George Enescu” al Academiei Române (1999) Premiul „Uchimura” acordat de Institutul Internațional de Teatru (UNESCO) pentru muzica originală a spectacolului de teatru Amanții însângerați (2002), Premiu de creație la Mons, în Belgia, pentru lucrarea “Chimeres”, oferit de “Pepinieres Europeennes pour Jeunes Artistes”, Premiu de creație oferit de Fundația Siemens pentru lucrarea “Labyrinthe” pentru solist și orchestră (primă audiție, Festivalul Toamna Varșoviană 2002).
În perioada 2010-2012: director artistic al festivalului Săptămâna Internațională a Muzicii Noi. În ultimul timp activitatea ei este dedicată artei interdisciplinare, hibride, de fuziune, experiențiale, cu detente suprarealiste.
AUTOR: Ion PISO COLECŢIA: UNIVERSITAS - Muzicologie ANUL APARIŢIEI: 2016 NR. PAGINI: 152 FORMAT: 14,5x20,5 |
AUTOR: Dan Spînu |
ANUL APARIŢIEI: 2017 |
ISBN: 978-606-711-656-4 |
NR. PAGINI: 304 |
FORMAT: A4 |
AUTOR: Nicolae Brânduș
ISBN: 978-606-49-0428-7
ANUL APARIŢIEI: 2021
NR. PAGINI: 350
FORMAT: 14,5x20,5
CARTE + 2 CD-uri
AUTOR: Nicușor Mărdărescu
ANUL APARIŢIEI: 2021
ISBN: 978-606-49-0577-2
NR. PAGINI: 249
FORMAT: 14.5X20.5
PREFAȚĂ: Prof. dr. Ilie Gorovei
AUTOR: Nicușor Mărdărescu
ANUL APARIŢIEI: 2021
ISBN: 978-606-49-0578-9
NR. PAGINI: 232
FORMAT: 14.5X20.5
PREFAȚĂ: Prof. univ. dr. Florenel Ionoaia
AUTOR: Doru Ionescu
ANUL APARIȚIEI: 2019
ISBN: 978-606-49-0169-9
NR. PAGINI: 132
FORMAT: 14.5x20.5
AUTOR: Doru Ionescu |
ANUL APARIŢIEI: 2019 |
ISBN: 978-606-49-0098-2 |
NR. PAGINI: 126 |
FORMAT: 13x20 |
AUTOR: Eugen Rotaru
ANUL APARIŢIEI: 2021
ISBN: 978-606-49-0555-0
NR. PAGINI: 422
FORMAT: 14,5x20,5
Ilustrații de Ilina Schileru
AUTOR: Oleg GARAZ ANUL APARIŢIEI: 2016 NR. PAGINI: 302 FORMAT: 14,5x20,5 |
AUTOR: Doru IONESCU COLECŢIA: IN AFARA COLECŢIILOR ANUL APARIŢIEI: 2015 NR. PAGINI: 301 FORMAT: 14.5x20.5 |
AUTOR: Costel VASILESCU
COLECŢIA: MUZICĂ
ANUL APARIŢIEI: 2015
NR. PAGINI: 204
FORMAT: 14,5x20,5
Stoc indisponibil
AUTOR: Vladimir Agachi
ANUL APARIȚIEI: 2021
ISBN: 978-606-49-0610-6
NR. PAGINI: 152
FORMAT: 17x24
Prefață de Vianu Mureșan
AUTOR: Ion PISO COLECŢIA: MUZICOLOGIE ANUL APARIŢIEI: 2015 NR. PAGINI: 402 FORMAT: 14.5x20.5 |
AUTOR: Ion Piso
ISBN: 978-606-49-0051-7
ANUL APARIŢIEI: 2019
NR. PAGINI: 382
FORMAT: 14,5x20,5
AUTOR: Oleg Garaz
TITLU: Uneltele muzicologiei (Epistemologica)
ANUL APARIŢIEI: 2022
ISBN: 978-606-49-0716-5
NR. PAGINI: 364
FORMAT: 14.5x20.5
AUTOR: Cornel-Florin Moraru
ANUL APARIȚIEI: 2020
ISBN: 978-606-49-0282-5
NR. PAGINI: 256
FORMAT: 13x20
AUTOR: Cătălin Virgil OPRIȚOIU Cu prefața autorului și postfață de Prof. Univ. Dr. Șerban-Dimitrie Soreanu și Prof. Univ. Viorel Munteanu COLECŢIA: MUZICOLOGIE ANUL APARIŢIEI: 2015 NR. PAGINI: 142 FORMAT: 14,5x20,5 |
AUTOR: Ion Piso și Doru Popovici |
ANUL APARIŢIEI: 2017 |
ISBN: 978-606-711-641-0 |
NR. PAGINI: 502 |
FORMAT: 14,5x20,5 |
AUTOR: Pascal Bentoiu
ANUL APARIȚIEI: 2023
ISBN: 978-606-49-0448-5
NR. PAGINI: 342
FORMAT: 13x20
Ediție îngrijită și prefață de Oleg Garaz
AUTOR: Elena Maria Şorban
ANUL APARIŢIEI: 2022
ISBN: 978-606-49-0600-7
NR. PAGINI: 208
FORMAT: 14.5X20.5
PREFAȚĂ: Oleg Garaz
AUTOR: Elena Maria Şorban
ANUL APARIŢIEI: 2022
ISBN: 978-606-49-0600-7
NR. PAGINI: 208
FORMAT: 14.5X20.5
PREFAȚĂ: Oleg Garaz
AUTOR: Oleg GARAZ ANUL APARIŢIEI: 2016 NR. PAGINI: 302 FORMAT: 14,5x20,5 |
AUTOR: Gheorghe Șelaru
ISBN: 978-606-49-0240-5
ANUL APARIŢIEI: 2021
NR. PAGINI: 286
FORMAT: 14,5x20,5
19-06-2018
O carte de căpătâi a muzicologiei românești
În opinia mea, această carte poate fi considerată pe bună dreptate un model de scriere muzicologică. Declarat drept unul de substanță istorică-stilistică, textul cărții excelează printr-o structură narativă fluentă și, important, coerentă în ceea ce privește suma necesară a argumentelor aduse ca suport al narațiunii. Fiecare etapă evolutivă - în special cele două generații avangardiste, între Aurel Stroe și Octavian Nemescu - este prezentată prin esențialul sensurilor și calităților care o caracterizeaza. Descrierile analitice sunt succinte și la obiect. Mai mult, analizele sunt structurate în imaginea unei continuități în sensul în care fiecare generație următoare preia și relevă cele nerostite de generația anterioară de compozitori. Acest tip de strategie integratoare este una din virtuțile principale ale cărții. Formularea tezei arhetipale, una determinantă în muzica românească de substanță cultă, este un important și spectaculos argument în disputarea originalității școlii componistice autohtone. O mini-bibliotecă de exemplificări muzicale de la sfârșitul cărții vine ca o ilustrare necesară a expozeului textual. Impresionează, de asemenea, absența pretenției exhaustiviste, fals-enciclopedice, ceea ce conferă întregii cărți un caracter viu, dinamic și, important, deschis pentru completări ulterioare. Cumulând toate cele afirmate mai sus, pot afirma cu toată convingerea că Irinel Anghel realmente a produs ”o carte de căpătâi a muzicologiei române” (citez aici afirmația compozitoarei Diana Rotaru).